mediatraining met een professionele camera en crew

Je krijgt maar een kans

Tijdens een mediatraining leer je dat je verhaal in de media in een keer moet staan. Je krijgt maar één kans. Misschien lijkt het simpel om je verhaal te vertellen als er een microfoon voor je neus staat. De aanleiding is er immers altijd één die te maken heeft met iets van jou of jouw bedrijf, maar de praktijk is weerbarstiger. Soms gaat het over goed nieuws, maar vaker zal er een aanleiding zijn die minder aantrekkelijk is om over te praten zoals een crisis bijvoorbeeld. Zo werkt de media nu eenmaal, ‘want goed nieuws is geen nieuws’. In beide gevallen moet je goed voorbereid zijn, het is die ene kans…en je weet nooit wanneer deze momenten zich voordoen. Daarom zeggen wij: zorg dat je belangrijke woordvoerders de basis mediatraining hebben gehad. In specifieke gevallen is de update dan makkelijk en sneller te doen.

Wat houdt de mediatraining in?

We gaan je leren om een heldere boodschap over brengen. Je zal erachter komen dat dit niet afhangt van de vragen die gesteld worden. Je krijgt inzicht in hoe journalisten werken, waarom ze iets vragen en hoe daarop te reageren. Je krijgt door wanneer je in een valkuil dreigt te lopen en je leert hoe je je echte verhaal kan vertellen.

We werken in onze pressroom altijd met een camera(man) waarmee we reële situaties kunnen nabootsen. We werken met verschillende journalisten, zodat je ook verschillende interview-stijlen kan ervaren.

Alvast een belangrijke tip als je een keer met de media praat: er zijn geen ‘off the record’ vragen.’ Wil je meer weten over onze mediatrainingen, onze trainers, de duur of de kosten, klik dan hier voor meer informatie.