pressroom met foto van een tafel met microfoons

Welkom in de Pressroom

Wat is het verhaal dat je gaat vertellen als je CEO bent, die de nieuwe visie deelt met alle stakeholders. Als je teamleider bent, die na een reorganisatie een nieuw team moet bouwen of als je als familiebedrijf naar de beurs gaat. In de Pressroom toetsen we jouw verhaal. We stellen kritische vragen over wat je vertelt en we vragen waarom je iets niet vertelt. In de Pressroom wordt duidelijk of jouw verhaal in de wereld om je heen op de juiste manier gaat landen.

De wereld is een grote Pressroom

10 jaar geleden kwamen mensen nog weg met standaardantwoorden. Vandaag de dag niet meer. De ander bepaalt of wat jij zegt waar is. En twijfelt die ander, dan gaat hij/zij op zoek naar het juiste antwoord. En dan maakt het niet uit of je voor een grote groep spreekt, een select gezelschap of mensen uit je team. Een echt verhaal vertellen, daar gaat het om. Een verhaal dat ontstaan is vanuit het diepst van je wezen, je team of je organisatie.

Samen creëren we de juiste boodschap

Ben ik een expert in het vertellen van verhalen? Volgens mensen met wie ik gewerkt heb wel. Hoe ben ik dan expert geworden? Ik ben expert geworden door veel te trainen. Trainen om elke dag beter te worden. Trainen is niet alleen essentieel voor de topsport, maar net zo goed voor het bedrijfsleven. Wil je de juiste boodschap overbrengen, dan zal je je goed moeten voorbereiden. Heb ik het dan over een mediatraining? Ja, ook. Maar niet alleen dat moet je trainen. Je moet ook trainen hoe je omgaat met ingewikkelde vragen en vragen die je het liefst niet hoort. En ook je team of je organisatie moet je trainen om de juiste boodschap over te brengen.

Vertel wie je bent, laat zien wie je bent

Door de jaren heen, heb ik professionals, teams en organisaties geholpen om helder te krijgen wie ze zijn. Ook heb ik hun geleerd hoe ze hun verhaal effectief kunnen delen met de wereld om hun heen. Wil je meer weten over wat de Pressroom voor jou kan betekenen, klik dan hier voor meer informatie.

The Pressroom in VR

Er gaat niks boven persoonlijk contact en dat is dan ook de basis van iedere training die we geven. Maar de afgelopen periode heeft ons een paar dingen geleerd. Eén daarvan is dat als het niet fysiek kan, niet alles stil hoeft te staan. Online kan er ook veel. Top, maar we gaan nog een stapje verder: We gebruiken Virtual Reality om op een andere manier te leren en vooral ook te oefenen. Bijvoorbeeld voor een presentatie. Je kan in verschillende virtuele ruimtes je presentatie oefenen. Real time worden zaken gemeten als: spreektempo, woordgebruik, intonatie, kijkrichting, emotie etc. Het is een manier om meer vertrouwen te krijgen en vooral ook gewend te raken aan een zaal of een omgeving waarin je een pitch moet houden bijvoorbeeld.

Trainingen waar we de VR in zetten: Presentatietraining, mediatraining, leiderschap communicatie, salespitch, luisteren.

Mediatraining
Presentatietrainingen